Τετάρτη, Απριλίου 11, 2012

Τα επιτεύγματα του Στέφανου Μάνου.



Μια και ο Στέφανος Μάνος ηγείται ακόμα μία φορά μιας εκλογικής καθόδου, αυτή της Δράσης σε συνασπισμό με τη Φιλελεύθερη Συμμαχία, αξίζει να δούμε περιληπτικά ποιος είναι ο πολιτικός για τον οποίο πολλοί λένε ότι αν τον είχαμε ακούσει από παλιά, τώρα η Ελλάδα θα βρισκόταν σε καλύτερη θέση :

1977: «Από τις επιχειρήσεις στην πολιτική»: Ο Στέφανος Μάνος αφήνει μία επιτυχημένη καριέρα στην Αλλατίνη και κατεβαίνει στην πολιτική. Εκλέγεται βουλευτής και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής τον επιλέγει για το Υφυπουργείο Οικισμού.

1978-79: «Μικρότεροι συντελεστές δόμησης εναντίον των τσιμεντουπόλεων»: Σε μια εποχή που κυριαρχούσε η λογική της τσιμεντοποίησης και υπήρχαν περιοχές στην Αθήνα με συντελεστή δόμησης μέχρι και 10 (πολυκατοικίες τέρατα με 10.000 τετραγωνικά μέτρα σε οικόπεδα ενός στρέμματος), ο Στέφανος Μάνος είναι ο πρώτος πολιτικός που έχει την τόλμη να καθιερώσει μέγιστο συντελεστή δόμησης (2.4) για τις νέες περιοχές που έμπαιναν στο σχέδιο πόλης.

«Ο πρώτος πεζόδρομος στην Ελλάδα»: Δημιουργεί, παρά τις αντιδράσεις, τον πρώτο πεζόδρομο στην Ελλάδα, στην οδό Βουκουρεστίου. Στη συνέχεια προχωρεί στην πεζοδρόμηση της Πλάκας και την προστασία του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Σήμερα, δεν υπάρχει Δήμος που να μην έχει στο κέντρο του δίκτυο πεζοδρόμων που κάνουν ανθρώπινη τη ζωή στην πόλη. Κι όλα άρχισαν από την οδό Βουκουρεστίου.

«Μεταφορά συντελεστή δόμησης για να σωθούν τα διατηρητέα»: Μέχρι το 1979, πολλοί ιδιοκτήτες παλιών σπιτιών τα γκρέμιζαν μόλις υποπτευόταν ότι η διοίκηση επρόκειτο να τα κηρύξει διατηρητέα ή έβαζαν ρουσφέτι για να την σταματήσουν. Με την καθιέρωση της καινοτομίας της μεταφοράς συντελεστή δόμησης με το νόμο 880 / 79 του Στέφανου Μάνου, προστατεύτηκαν τα παλιά κτήρια, ενώ ταυτόχρονα μπόρεσαν οι ιδιοκτήτες να αξιοποιήσουν την περιουσία τους. Έτσι χιλιάδες ιστορικά κτήρια διασώθηκαν, καθώς η διοίκηση άρχισε με την παρότρυνση των ιδιοκτητών να τα χαρακτηρίζει διατηρητέα. Σήμερα 7.000 περίπου ιστορικά κτήρια που ομορφαίνουν τις πόλεις μας, έχουν διασωθεί από την καταστροφική μανία της τσιμεντοποίησης.

«Οι πρώτοι παιδότοποι στην Ελλάδα»: Ο Στέφανος Μάνος βάζει τη λέξη "παιδότοπος" στο ελληνικό λεξιλόγιo. Σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση δημιουργούνται 186 παιδότοποι στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας και τριπλασιάζεται ο μέχρι τότε διαθέσιμος χώρος για το παιχνίδι των παιδιών.

«Επτά αντίπαλες πόλεις γιατί Ελλάδα, δεν είναι μόνο η Αθήνα»: Ξεκινά το πρόγραμμα διοικητικής αποκέντρωσης με την εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία 7 αντιπάλων της Αθήνας πολεοδομικών συγκροτημάτων (Θεσσαλονίκη, Βόλος-Λάρισα, Πάτρα, Ηράκλειο, Γιάννενα, Καβάλα, Πτολεμαϊδα-Κοζάνη), τα οποία με τη βοήθεια έργων υποδομής και κινήτρων για την εγκατάσταση πληθυσμού και δραστηριοτήτων, θα προσέλκυαν πληθυσμό που κατευθυνόταν ως τότε στην υδροκέφαλη Αθήνα. Η προσπάθεια εγκαταλείπεται στη μέση από τους διαδόχους του.

«Ξεκινά η προστασία των παραδοσιακών οικισμών»: Με νόμο του Στέφανου Μάνου ξεκινά η προστασία των παραδοσιακών οικισμών και ορίζει ο ίδιος τους πρώτους 400 (στα Ζαγόρια, στο Πήλιο, στις Κυκλάδες, κ.α.). Στα επόμενα είκοσι χρόνια, χαρακτηρίστηκαν και προστατεύτηκαν 700 περίπου οικισμοί σε όλη την Ελλάδα.

«Γκαράζ σε όλα τα νέα κτήρια»: Με το νόμο 960 / 79, καθιερώνει την υποχρεωτική κατασκευή θέσεων στάθμευσης σε όλα τα νέα κτήρια. Μέτρο που αν είχε εφαρμοστεί από τους προκατόχους και τους διαδόχους του, θα έσωζε τις μεγάλες πόλεις από την κυκλοφοριακή ασφυξία.

«Η πρωτεύουσα αποκτά Ρυθμιστικό Σχέδιο»: Μετά από εξαντλητικό διάλογο, ο Στέφανος Μάνος εκδίδει απόφαση που καθορίζει το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας μέχρι το 2000, στο οποίο το ελληνικό κράτος δεσμεύεται για πρώτη φορά να κατασκευάσει το μετρό της Αθήνας, το αεροδρόμιο στα Σπάτα και την Αττική Οδό.

«Νέος οικιστικός νόμος για ανθρώπινες πόλεις»: Με το νόμο 947 / 79, ο Στέφανος Μάνος αλλάζει την οικιστική νομοθεσία, που ίσχυε από τη δεκαετία του '20. Καθιερώνει τις εισφορές σε γη και χρήμα των ιδιοκτητών των περιοχών που μπαίνουν στο σχέδιο, έτσι ώστε οι πόλεις μας να έχουν κοινόχρηστους χώρους (πλατείες, πάρκα, σχολεία, κ.λπ.) και δίκτυα υποδομής (ύδρευση, αποχέτευση, κ.λπ.). Ο νόμος, όπως και οι ρυθμίσεις για τη μείωση του συντελεστή δόμησης και τις υποχρεωτικές θέσεις στάθμευσης στα γκαράζ, συναντά τεράστιες αντιδράσεις, αφού όπως συνήθως συμβαίνει στη χώρα μας, ελάχιστοι κοιτούν το γενικό όφελος που προκύπτει για το σύνολο από ένα σωστό μέτρο, όταν θίγονται τα δικά τους προσωπικά συμφέροντα. Παρόλες τις αντιδράσεις ο Στέφανος Μάνος προχωρεί.

«Η αληθινή ιστορία της Αλλατίνης»: Όταν οι μεταρρυθμίσεις Μάνου άρχισαν να ενοχλούν, οι πολιτικοί του αντίπαλοι διέδωσαν ότι ο λόγος που ασχολήθηκε με την πολιτική ήταν ότι απέτυχε στις επιχειρήσεις. Η αλήθεια είναι ότι ο Στέφανος Μάνος έμεινε στη Γενική Διεύθυνση της Αλλατίνης από το 1968 μέχρι το 1977. Σε όλο αυτό το διάστημα, η επιχείρηση σημείωσε εκπληκτική ανάπτυξη (αύξησε το τζίρο της σε πραγματικές τιμές κατά 341%), διατηρώντας ταυτόχρονα σε όλη την περίοδο σημαντική κερδοφορία. Ο Στέφανος Μάνος δημιούργησε ένα νέο εργοστάσιο μπισκότων, με εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας και εισήγαγε για πρώτη φορά στην Ελλάδα καινοτομίες, όπως τα μπισκότα σε πακέτα και το αλεύρι για όλες τις χρήσεις. Η Αλλατίνη αντιμετώπισε προβλήματα πολύ μετά την αποχώρηση Μάνου, όταν στη δεκαετία του 80, οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑ.ΣΟ.Κ. πάγωσαν τις τιμές πώλησης των αλεύρων, ενώ αυξάνονταν αλματωδώς οι τιμές αγοράς του σιταριού. Τότε έκλεισαν οι περισσότερες βιομηχανίες αλεύρων. Η Αλλατίνη κατάφερε όμως να κρατηθεί ζωντανή για να γίνει στη συνέχεια μία υγιής επιχείρηση με ακμαία μετοχή στο ελληνικό χρηματιστήριο.

1980-81: «Η Ελλάδα αποκτά Υπουργείο για το Περιβάλλον και τη Χωροταξία (Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.)»: Με εισήγηση του Στέφανου Μάνου, δημιουργείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, Υπουργείο για το Περιβάλλον και ο ίδιος ορκίζεται πρώτος Υπουργός Περιβάλλοντος.

«Αυστηροί περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τη βιομηχανία»: Το 1980 καθιερώνει αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς στη βιομηχανία. Κλείνει το ρυπογόνο σταθμό της ΔΕΗ στο Κερατσίνι και απομακρύνει το Γκάζι από το κέντρο της Αθήνας. Επίσης με Προεδρικό Διάταγμα, απαγορεύει την ίδρυση νέων μεγάλων βιομηχανιών στην Αττική, έτσι ώστε να σταματήσει η επιβάρυνση της ποιότητας ζωής στο λεκανοπέδιο και να διευκολυνθεί η ανάπτυξη της περιφέρειας.

«Πρώτη φορά λήζινγκ στην υπηρεσία των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων»: Το 1981 καταθέτει νομοσχέδιο, με το οποίο προβλέπεται για πρώτη φορά η καθιέρωση του λήζινγκ (χρηματοδοτική μίσθωση), με στόχο τη διευκόλυνση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Το νομοσχέδιο δεν προλαβαίνει να ψηφιστεί. Η κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. τελικά το ψηφίζει, σχεδόν χωρίς μεταβολές, αλλά το 1988, με επτά χρόνια καθυστέρηση.

Οκτώβριος 1981: «Μη εκλογή Στέφανου Μάνου»: Τον Οκτώβριο του 1981, έχοντας υποστεί τον πόλεμο για τις μεταρρυθμίσεις, κυρίως από το ίδιο του το κόμμα, δεν εκλέγεται βουλευτής. Παρόλα αυτά συνεχίζει να αφιερώνει το σύνολο του χρόνου και της ενεργητικότητάς του, στην πολιτική.

1982-85: «Ο πρωτοπόρος των ιδιωτικοποιήσεων»: Με μια σειρά από πύρινες ομιλίες σε μια εποχή που είναι της μόδας ο τρίτος δρόμος και οι κρατικοποιήσεις, ο Στέφανος Μάνος είναι από τους πρώτους Έλληνες πολιτικούς που παίρνει επίσημα θέση υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων. Για τη θέση αυτή, υφίσταται δριμύτατη κριτική από το κόμμα του, το οποίο τελικά τον διαγράφει προσωρινά το 1983. Ένα χρόνο μετά, οι θέσεις αυτές γίνονται πρόγραμμα της Ν.Δ. Το 1985 επανεκλέγεται βουλευτής.

1986-89: «Αγώνας για ελεύθερη ραδιοφωνία»: Τον Ιούλιο του 1986 ζητά επίσημα στη Βουλή, να καταργηθεί το κρατικό μονοπώλιο στη ραδιοφωνία και προτείνει κανόνες για τη λειτουργία της ελεύθερης ραδιοφωνίας, δέκα μήνες πριν την ίδρυση του 9,84.

«Πρωτοπόρος για τη μείωση των φόρων»: Με δηλώσεις, άρθρα και τροπολογίες, αγωνίζεται για τη μείωση των υπερβολικά μεγάλων φορολογικών συντελεστών στο Φ.Π.Α., τα αυτοκίνητα, τις τραπεζικές εργασίες και το φόρο εισοδήματος. Προτάσεις που υιοθετούνται όλες μέσα στην επόμενη δεκαετία.

«Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία»: Με δική του πρόταση και μετά από 5 τροπολογίες στη Βουλή, η κυβέρνηση καθιερώνει την ταινία που προειδοποιεί τους καταναλωτές προϊόντων καπνού: Το Υπουργείο Υγείας προειδοποιεί: ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ .

1990-91:, «Αυτοχρηματοδότηση για το αεροδρόμιο Σπάτων, την Αττική Οδό και τη γέφυρα Ρίου Αντίρριου»: Ο Στέφανος Μάνος αναλαμβάνει και πάλι Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και λίγες εβδομάδες αργότερα, αποφασίζει ότι τα μεγάλα έργα θα προχωρήσουν με αυτοχρηματοδότηση. Θεσμός που δεν είχε χρησιμοποιηθεί στην Ελλάδα μεταπολεμικά και με τον οποίο τελικά προχώρησε η κατασκευή των τριών αυτών μεγάλων έργων.

«Υπογραφή της σύμβασης του Μετρό της Αθήνας»: Μετά από εννέα μήνες σκληρών διαπραγματεύσεων, ο Στέφανος Μάνος υπογράφει τη σύμβαση του μετρό της Αθήνας, το οποίο επιτέλους ξεκινά. Τι σημαίνει αυτό, το συνειδητοποιεί κανείς αν λογαριάσει, ότι ο διαγωνισμός για το μετρό της Θεσσαλονίκης (έργο μικρότερο και ευκολότερο) έχει τελειώσει από το 1994 και η κατασκευή του μόλις ξεκίνησε.

«Η απόσυρση διώχνει σε δύο χρόνια 332.453 παλιά, ρυπογόνα αυτοκίνητα»: Ο Στέφανος Μάνος καθιερώνει την απόσυρση. Εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες αποκτούν φθηνότερα καθαρά αυτοκίνητα, ενώ αποσύρονται από την κυκλοφορία 332.453 παλιά ρυπογόνα οχήματα. Η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Αθήνα μειώνεται και γλυτώνουν από τον κίνδυνο του νέφους οι άλλες μεγάλες πόλεις.

«Λεωφορειόδρομοι γι' αυτούς που δεν έχουν Ι.Χ.»: Καθιερώνει τους λεωφορειόδρομους και ξεκινά την εφαρμογή τους. Απόφαση που αναβαθμίζει τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ωφελεί τους περισσότερους αδύνατους οικονομικά πολίτες, οι οποίοι κατά κανόνα τα χρησιμοποιούν.

1992-93: «Υπουργός Εθνικής Οικονομίας»: Στις αρχές του 1992 ο Στέφανος Μάνος ορκίζεται Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και μέσα σε δύο εβδομάδες ολοκληρώνει την αποκρατικοποίηση της ΑΓΕΤ. Στη συνέχεια αναλαμβάνει και το Υπουργείο Οικονομικών.

«Για πρώτη φορά πρωτογενές πλεόνασμα στον προϋπολογισμό»: Με τη λήψη μέτρων που είχαν σημαντικό πολιτικό κόστος, επιτυγχάνει στον προϋπολογισμό του 1992, το πρώτο πρωτογενές πλεόνασμα της τελευταίας (τουλάχιστον) εικοσαετίας και η Ελλάδα ξεκινά το μακρύ και δύσκολο δρόμο για την ένταξή της στην Ο.Ν.Ε.

«Πέφτει ο πληθωρισμός»: Μπαίνουν οι βάσεις για να πέσει ο πληθωρισμός, ο οποίος από 23% το 1990, πέφτει στο 12% τον Οκτώβριο του 1993 και στο 10% μερικούς μήνες αργότερα.

«Απελευθερώνεται η κίνηση κεφαλαίων και το ωράριο των καταστημάτων»: Ο Στέφανος Μάνος καταργεί τους ελέγχους τιμών και τις αναχρονιστικές αγορανομικές διατάξεις που ίσχυαν από τον καιρό της κατοχής και απελευθερώνει το ωράριο των καταστημάτων, το τραπεζικό σύστημα και την κίνηση των κεφαλαίων. Αντίθετα με ότι προέβλεπαν οι Κασσάνδρες, τα μέτρα μειώνουν τις τιμές, ενισχύουν τη δραχμή και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας.

«Αγαπάς την Ελλάδα; Απόδειξη»: Ξεκινά ο αγώνας κατά της φοροδιαφυγής με ενημερωτική εκστρατεία, αλλά και μαζική χρησιμοποίηση της μηχανοργάνωσης. Για πρώτη φορά γίνονται διασταυρώσεις φορολογικών δηλώσεων με τις εισπράξεις από πιστωτικές κάρτες και αποκαλύπτονται χιλιάδες μεγάλοι φοροφυγάδες. Ταυτόχρονα καθιερώνονται μέτρα για τη διευκόλυνση του πολίτη, όπως ήταν τα σήματα πληρωμής των τελών κυκλοφορίας.

«Η άσπρη τρύπα της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης»: Προχωρεί η ασφαλιστική μεταρρύθμιση του 1992, για να διασωθεί το ασφαλιστικό σύστημα και να περιοριστούν τα ρουσφετολογικά προνόμια των ισχυρών συντεχνιών. Η μεταρρύθμιση υλοποιείται παρά τη λυσσαλέα αντίδραση της τότε αντιπολίτευσης και δημιουργεί πλεόνασμα εκατοντάδων δισεκατομμυρίων, το οποίο η κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. που ακολούθησε, ανακαλύπτει και ονομάζει άσπρη τρύπα του προϋπολογισμού.

«Καταργείται το μονοπώλιο της ΔΕΗ»: Ο Στέφανος Μάνος καταργεί το μονοπώλιο της ΔΕΗ στην παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος, για να προσελκύσει ιδιώτες που θα ανταγωνιστούν τη ΔΕΗ προσφέροντας στον καταναλωτή φθηνότερο ηλεκτρικό ρεύμα. Ο κ. Σημίτης επαναφέρει το μονοπώλιο το 1994 και στη συνέχεια ανακοινώνει ότι θα το ξανακαταργήσει για να συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

«Ο Στέφανος Μάνος υπογράφει την κινητή τηλεφωνία»: Συμμετέχει στην οργάνωση του διαγωνισμού για την ανάπτυξη από ιδιώτες της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα και υπογράφει ο ίδιος τις άδειες που δίδονται στους πλειοδότες, από τις οποίες το δημόσιο εισέπραξε 60 δισ. δρχ., δημιουργήθηκαν 17.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ προχώρησε ταυτόχρονα η μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση που έγινε στην Ελλάδα την τελευταία εικοσαετία.

«Πραγματοποιεί τις πρώτες μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις»: Αρχίζοντας από την ΑΓΕΤ, όπου με την επιτυχημένη διαπραγμάτευσή του ανάγκασε τους αγοραστές που είχαν πλειοδοτήσει να αυξήσουν την προσφορά τους κατά 17 δισ. δρχ., ο Στέφανος Μάνος προωθεί τις ιδιωτικοποιήσεις. Αποκορύφωμα η ιδιωτικοποίηση του 49% του ΟΤΕ, που προκαλεί τεράστιες αντιδράσεις των θιγομένων συντεχνιακών και άλλων συμφερόντων. Έξι χρόνια αργότερα, ο κ. Σημίτης, ο οποίος το Σεπτέμβριο του 1993 κατέθεσε πρόταση νόμου στη Βουλή για να είναι ο ΟΤΕ 100% κρατικός και να έχει μία μόνο μετοχή, προχωρά τελικά στην πώληση του 49% του ΟΤΕ σε ιδιώτες. Η Ελλάδα όμως έχασε την έγκαιρη είσοδό της στην ΟΝΕ και οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι στον ΟΤΕ, το 4% των μετοχών που το σχέδιο Μάνου προέβλεπε να τους δοθεί δωρεάν.

1994-98: «Πρώτος βουλευτής Αθηνών»: Ο Στέφανος Μάνος εκλέγεται πρώτος βουλευτής Αθηνών το 1993 και επανεκλέγεται μετά από έντονη αντιπολιτευτική δράση με 77 χιλιάδες σταυρούς προτίμησης το 1996.

«Αγώνας για δημοκρατία στη Νέα Δημοκρατία»: Στο διάστημα που προηγήθηκε του τρίτου Συνεδρίου της Ν.Δ., ο Στέφανος Μάνος παρουσιάζει ένα σύνολο προτάσεων για να οργανωθεί δημοκρατικά το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας (αρχηγός με θητεία, άμεση επιλογή των συνέδρων από τα μέλη του κόμματος, κ.λπ.). Οι περισσότερες από τις προτάσεις αυτές γίνονται αποδεκτές από όλους τους υποψήφιους αρχηγούς. Μετά την εκλογή του νέου αρχηγού, το Συνέδριο ουσιαστικά διαλύεται και το καταστατικό που καθιερώνεται δια βοής, είναι ακόμα λιγότερο δημοκρατικό από το προηγούμενο.

«Η Νέα Δημοκρατία διαγράφει το Στέφανο Μάνο»: Στις αρχές του 1998, η Νέα Δημοκρατία διαγράφει οριστικά από τις τάξεις της το Στέφανο Μάνο γιατί επιμένει μαζί με άλλα κορυφαία στελέχη ότι στις περιπτώσεις που η κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. εφαρμόζει το πρόγραμμα της Ν.Δ., δεν μπορούμε να μην υποστηρίζουμε το σωστό, επειδή το υποστηρίζει ο αντίπαλος.

«Πρόταση για σταυρό και περιφερειακή εκπροσώπηση και στις ευρωεκλογές»: Το Νοέμβριο του 1998, ο Στέφανος Μάνος καταθέτει πρόταση νόμου για την καθιέρωση σταυρού προτίμησης και εκπροσώπησης των περιφερειών και στις ευρωεκλογές. Τα κόμματα απορρίπτουν την πρόταση για να μη θίξουν το προνόμιο του εκάστοτε αρχηγού να διορίζει τους ευρωβουλευτές.

Η ενεργός δράση του Στέφανου Μάνου συνεχίζεται και καθόλη τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, είτε ως ανεξάρτητου συνεργαζόμενου βουλευτή, είτε ως απλού πολίτη, με εκατοντάδες παρεμβάσεις υπό μορφή τροπολογιών, δηλώσεων, άρθρων, που αφορούν όλα τα μείζονα θέματα που απασχολούν την Ελλάδα.

ΠΗΓΗ:
http://www.dimokratis.gr/index.php?id=8186&view_option=subject&year=09

7 σχόλια:

Τάσος Πικούνης- Αρχιτέκτων είπε...

Υπήρξα συνεργάτης του Στέφανου Μάνου, επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού των παιδοτόπων. Ηταν μια ομάδα που δούλευε σαν ιδιωτικό γραφείο, με ξενύχτια, απίστευτες υπερωρίες (που κανείς δεν τις ζητούσε)... Όλοι οι συνεργάτες, πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι, έδιναν όλα για την επιτυχία του project.

Έμεινα και μετά το Μάνο, μέχρι που ήρθε ο Πλυτάς με το σκυλάκι αγκαλιά... και έφυγα όταν ήρθε ο Τρίτσης, και κλείστηκε 6 μήνες στο γραφείο του γιατί ήθελε να έχει ..ιδίαν άποψη, και σταμάτησαν όλα! Νομίζω οτι εκεί τέλειωσαν και οι παιδότοποι...

dimitris stavrou είπε...

Χαίρομαι για τις πολύτιμες εμπειρίες σας με τον κ. Μάνο, λυπάμαι για την κατάληξη των παιδότοπων μετέπειτα...

Ανώνυμος είπε...

Όλα αυτα μονος σας, ε; Καμία αναφορά στον Πρωθυπουργός της εποχής που σας επέβαλε και σας στήριξε; ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ λέγονταν, αν το εχετε ξεχάσει...

Dionisis είπε...

Ανώνυμε, ο Κώστας Μητσοτάκης ήταν ο πρωθυπουργός της περιόδου 90-93 και είχε επιλέξει τον Στέφανο Μάνο ως υπουργό σε σημαντικά υπουργεία, για την ακρίβεια.
Ο πρωθυπουργός που επέλεξε τον Στέφανο Μάνο και τον "επέβαλε", όπως και τον Κώστα Μητσοτάκη λεγόταν Κωνσταντίνος Καραμανλής. Και τα προσωπικά επιτεύγματα παραμένουν προσωπικά , μερικές δε φορές και κόντρα στον πρωθυπουργό.

Νικος Καβαδας είπε...

Νομιζω οτι του οφειλουμε το Μετρο και το αεροδρομιο Σπατων. Εξαιρετικα δημιουργικος ,με πρωτοτυπες ιδεες και προσεγγισεις. Τετοιους χρειαζεται ο τοπος....

Ανώνυμος είπε...

Πάντως η Αττική οδός μόνο με αυτοχρηματοδότηση δεν έγινε, και τα χιλιάδες πρόβατα που τον χρησιμοποιούν καθημερινά αναγκάζονται να καταβάλουν 2,8(στην καλύτερη).Το χρήμα που εβαλε ο εν λόγω ήταν μόνο το 9% του συνόλου, και η εκμετάλευση 100%

dimitris stavrou είπε...

Στην αυτοχρηματοδότηση περιλαμβάνεται και η εκμετάλλευση.